خدا را شکر که ما را به راه خود آورد و انشاءالله جزء بندگان با ایمان او باشیم. خدا را شکر که در رحمت خود را به روی رزمندگان باز کرد و توفیقمان داد که در راه او جهاد کنیم. خدا را شکر که ما را در خیل سپاهیان اسلام قرار داد. خدایامن درقبرستان ها که می روم دلم می سوزدمن از همه دوستانم عقب افتاده ام همه شهید شده اند و ما روسیاه مانده ایم. خدایااگرصلاح ندیدی من شهیدشوم وتوفیق شهادت در راهت رانصیب من نکردی لااقل توفیق ترک گناه رابه من عطا کن. خدایامارابه راه راست هدایت کن خدایا وقتی علی بن ابی طالب میگوید: الهی قلبی محجوب ونفسی معیوب و هوایی غالب و طاعتی قلیل و معصیتی کثیر و لسانی مقربالذنوب من روسیاه چه بگویم. خدایاچه کلماتی راپیدا می توان کرد که بتوان درد درونی خود را گفت خدایادل پر از درد است و زبان عاجزگفتن درد. درنهان فقط من دل به وجود تو ای خداوند خوش کرده ام و این که تو ای خدا گفته ای اولین قطره خون شهیدگناهان او را میریزد خواهش دیگرمن بنده ذلیل ازتوای خدا این است که امام امت راطول عمرتاظهورحضرت مهدی عنایت فرمایی.

فرازی از وصیت نامه شهیدحسینعلی سمندری(مفقودالاثر)

محل شهادت کرخه.